E-TWINNING Project
Type of the Project(Proje Türü) : eTwinning
The name of the Project(Proje Adı) : Respect Food and Nature
Coordinator School(Yürütücü Okul): Karatay TOKI Anatolian High School –Konya–Turkiye
Partners of the Project (Partnerler): Turkiye(8), Czechia(2), Italy(2), Portugal(1), Serbia(1), Greece(1)
Esen Işık Coşanay |
Gazi Anatolian High School –Adana –Turkiye (Founder ) |
Romana Svestkova |
ZS A MS School Jistebnice Secondary school Jistebnice Jistebnice,Czech Republic (Co-founder) |
Filiz Taşçı |
Tevfik İleri Anatolian High School –Erzurum –Turkiye |
Berna Çetin |
Arif Nihat Asya Anatolian High School-Adana –Turkiye |
Ummuhan Endamlı |
Sabahattin Zaim Social Sciences High School-Gaziantep-Turkiye |
Michaela Široká |
Základní škola a Mateřská škola Jistebnice-Czechia |
Maria Bourgou |
Eniaio Eidiko Epaggelmatiko Gymnasio Lykeio I.N.A.A. Pefkon , Thessaloniki –Greece |
Grazia Formichetti |
Istituto Comprensivo “Valle del Velino “Cittaducale, Rieti, Italia |
Serdar Ördem |
Adasokağı Anatolian High School – Adana-Turkiye
|
Alessandra Moroni |
Istituto Comprensivo “Valle del Velino “Cittaducale, Rieti, Italia |
Azime Büyükfidan |
Sabancı Vocational and Technical Anatolian high school Adana-Turkiye |
Aslı Türkmen |
Karatay Toki Anadolu Lisesi-Konya-Turkiye |
Mevlüde Ceran |
Şarkışla İsmet Yılmaz Science High School-Sivas -Turkiye |
Sonia Riberio |
AE Caldas de Vizela, Portugal |
Miroslav Raus (Observer) |
Os "Matija Gubec" Serbia |
Projenin Başlangıç Noktası "Mevlana" İlham Kaynağımızdır.Dünyadaki her şeye karşı hoşgörüsü ve saygısı nedeniyle ilham alıyoruz. Sufi felsefesini takip ederek, yemeğe ve doğaya saygı göstermeyi hedefliyoruz.
Projenin Amaçları
Katılımcılar günlük yaşamlarında yapmaları gereken iklim dostu seçimler (moda olsun veya olmasın), su ve yiyecek israfı konusunda farkındalık vb. gibi önemli konuları öğreneceklerdir. Katılımcılar daha yeşil ve "daha sağlıklı" bir mutfakla dünyadaki iklim durumunu iyileştirecek ve İklim dostu mutfak kurallarını uygulayacaklardır. - Katılımcılar kendi iklim ayak izlerini azaltacak ve hangi alana odaklanmaları gerektiği konusunda daha iyi bilgi sahibi olacak ve yiyecek israfının gezegenimiz üzerindeki olumsuz etkileri hakkında daha fazla bilgi edineceklerdir.Katılımcılar YEREL olarak yiyecek satın alırken mümkün olduğunca küçük bir ayak izi bırakmak için yavaş yavaş alışveriş ve yeme alışkanlıklarını adapte edecekler.Tasavvuf, iklim dostu mutfak, sürdürülebilir yaşam arasındaki bağlantıyı öğrenen katılımcılar İKLİM AKTİVİSTİ olacaklar.
Hedef kitle: 13-17 yaş
Beklenen Sonuçlar
Projemizin hedef kitlesi aslında her yaştan insan olduğundan,Bu projeyi okullarda daha fazla öğrenci, veli ve öğretmenle yürütmek. Proje ekibi hedef grubumuzun iklim ve gıda arasındaki bağlantıyı öğrenmesi gerektiğini belirledi. Öğrencilerin işbirlikçi bir şekilde araştırma yapması, proje sürecini yönetmeye yardımcı olması, günlük hayatta görebilecekleri insanları ve olayları araştırması, mutfakta birlikte uygulamalar yapması, Paris ve Kyoto Anlaşmaları gibi iklimle ilgili konular hakkında bilgi sahibi olması gerekiyor. Bu projeyle katılımcıların yaratıcılığını, hayal gücünü, işbirliğini ve ekip çalışmasını öne çıkaracağız ve kendi başına çözülmesi gereken iklim krizinin çözümleri için onlara ödev vereceğiz, çünkü problem çözme becerilerinin öğrencilerin hem bugün hem de gelecekte karmaşık sorunları çözmek için sahip olması gereken yetenekler arasında olduğunun farkındayız. Öte yandan liderlik, projemizde gerçekleştireceğimiz tüm faaliyetlerde önceliklendirilecektir çünkü liderlik, katılımcıların sahip olması gereken en büyük niteliklerden biri olmuştur ve katılımcıların hayatlarında ihtiyaç duydukları bir beceridir.
Yapılan bazı çalışmalarla ilgili görseller
Proje bilgilendirme toplantısı yapıldı.
Projenin panosu hazırlandı.
Öğrencilerimiz proje logolarını hazırladılar.
Öğretmen tanışma toplantısı yapıldı.
Küresel ısınma ve gıda israfına karşı dikkat çekmek için posterler öğrencilerimiz tarafından hazırlandı.
Gıda israfı farkındalığı oluştumak ve israfı en aza indirmek için yeme günlüğü tutuldu.
Öğrencilerimiz,diğer ülke ve şehirlerdeki proje ortağı arkadaşlarına yeni yıl kartları hazırladılar
Karbon ayakizini azaltmak için bazı çalışmalar yapıldı.